Friday, June 25, 2010

'buat sahabat'





sources : Google Image

Bila bersemangat nak menulis blog, kerja pula bertimpa-timpa. Tapi saya mesti masukkan entry ini. Entry ini khas buat sahabat saya yang saya sudah anggap seperti adik sendiri. Tempoh perkenalan dan persahabatan kami tidaklah begitu panjang. Tapi nak kata baru sangat pun tidak juga. Kami bersahabat sudah lebih kurang empat tahun. Jika dia membaca entry ini, pastinya dia faham kenapa saya tulis entry ini pada tarikh bulan ini ;)

Dia bukanlah satu-satunya sahabat saya. Tetapi, dia antara sahabat yang paling saya ambil kira dalam hidup saya. (wah! confession nih.) Pada mulanya, saya rasa kami ada banyak persamaan yang senang untuk dikongsikan bersama. Tetapi, setelah semakin lama berkawan, tanpa disedari kami agak berbeza dari pelbagai segi juga. Surprisingly, we always compliment each other.


Kami pernah bekerja di bawah satu bumbung. We started our friendship with an awkward 'Hi'. HEHE. It was at one of the restaurant in Damansara Perdana. Real Awkward okay! But that was really brief introduction. Kami dikenalkan oleh seorang lagi sahabat 'manja' kami ;)


sources : Google Image

Okay, for all this time, after we have worked together, share some moment together, we furthered our study together and beyond my imagination
( actually, saya tak pernah expect apa-apa) , we've come to a kind of friendship that we can share our dreams. That's the most beautiful value in our friendship.


Kami berkongsi banyak moment bersama-sama. In good times or bad times. We even made a plan and strategy for our life for the next ten years!. (do you remember? what happened to that plan sis?) Bunyinya macam kelakar kan? Tapi, itulah kami. Kami boleh berdiscuss berdua dari malam hingga ke pagi. Sampai malaslah kawan-kawan lain nak layan kami ni. Dari sekecil-kecil isu sehingga ke perkara yang kadang-kadang kami sendiri tak jangka. Persahabatan kami tanpa syarat. Ikhlas. InsyaAllah, minta-minta berterusan.


Sekarang kami berdua semakin sibuk merencana masa depan masing-masing. Kami sudah semakin jarang berjumpa or having our good time together. Tapi, kami masih berhubung. Melalui alam maya. Hurm, impactnya sangat tidak sama dan kurang memberangsangkan. :(


Sahabat saya ni suka ber'SMS' dari berbual di talian telefon tapi saya memang lah malas kalau bab-bab picit-picit 'SMS' ni. Lenguh rasanya. Jadi, telefon bukanlah medium perantaraan utama kami.


Facebook?
Bolehlah membantu sedikit. Setakat nak bagi salam dan bertanya khabar. Chat on FB kurang sesuai kerana waktu online kami jarang sekali menepati waktu masing-masing. Sangat tidak seiring. Jadi, kami telah membuat satu kesimpulan untuk menulis email panjang untuk berhubung dengan lebih detail. Dulu masa tinggal serumah, kami sering berbalas-balas surat untuk menceritakan apa yang kurang mampu diluahkan bila berhadapan. Macam lover. HEH!


Baru-baru ini sahabat saya telah dilanda satu realiti yang menyakitkan hatinya. Bukan masalah tetapi realiti. Saya tak mampu berada disisi untuk menenangkan hatinya. Saya tak mampu mencari perkataan yang mampu memujuk sahabat saya ini. Jadi, untuk kamu itu, mungkin you've already read this because I got this from one of your favourite magazine. But, I still want you to read this in my blog. Boleh?


Usah Risau...

'Sudah tentu jalan untuk mendapatkan sesuatu yang istimewa amat berliku dan banyak cabarannya. Jangan putus asa.' Solusi Isu#2


'...mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita-cita.Usah peningkan kepala.DIA menguji anda sedikit masa lagi.' Solusi Isu#2


Saya doakan sahabat saya ini sentiasa diberkati dan dipermudahkan perjalanan kehidupannya dari segala aspek. Amin.

Selamat Hari Lahir, Sis ;)


2 comments:

  1. Thank you..sis.. It is a very beautiful thought's of you. I pray to Allah..to please keep our friendship till the end of our life.. Insyaallah...

    Knowing you..is a present from HIM..

    ReplyDelete
  2. afraid i may forget or late wish you so i decided to make and early wish ~ me too, am blessed to have this friendship. InsyaAllah, may Allah keep our friendship till the end of our life too. take care.

    ReplyDelete