Wednesday, November 24, 2010

'Ariffin'

Sekarang ini, bila malam hari, selalunya saya melayan Adam Iman.

Melukis.

Membaca.

Melukis lagi.

Membebel.

Menangis bila saya usik atau tegur. (Ya, Adam Iman si Cengeng!)

Minta cium untuk dipujuk.

Membebel sambil melukis lagi.

Cium adik ;)

Marah adik! ( Boleh bayangkan?)
Dia menjerit depan perut saya marah adik dia.*Jealous! Tak senonoh :D


Satu malam, saya ambil buku bagi penghormatan untuk Adam Iman pilih nama adik dia. Jantina belum tahu, tapi saya suruh dia standby list of names for girl and boy. Biar dia rasa dia pun orang penting ;) Belek punya belek, akhirnya dia bagi dua nama. Satu untuk lelaki dan satu untuk perempuan. Nama untuk girl saya terpaksa rahsiakan sebab saya macam suka nama itu. HEHE! Tapi, nama untuk baby boy, of all names, a five years old kid has chosen 'Ariffin' kalau adik dia lelaki.


Sajalah saya tanya, "Kenapa Ariffin? Nama lainlah." usik saya.


"Tak nak! Ariffin juga. Nama lain maksud dia tak sama." bentak dia.


Saya pun semaklah maksud Ariffin = Yang Bijak.


"Kenapa pilih maksud yang bijak untuk adik?" uji saya.


"Biarlah adik Adam nanti bijak dari Adam. Senang sikit. Bila Adam tak tau apa - apa, tanya adik aje. Tak payah susah - susah tanya orang lain." tersenyum sajalah saya dengan jawapan dia ;)

No comments:

Post a Comment